De juiste interactie op de goede plek. Beem maakt het mogelijk.

Beem verbindt de fysieke wereld met de digitale wereld. Beem publiceert aantrekkelijke content direct op je mobiele toestel. Afhankelijk van je positie ontvang je aanbiedingen, leuke vragen en relevante informatie. Beem is leuk, nieuw en interactief!

01 - Vraag

Nieuwe technologieën bieden nieuwe business opportunities. Op basis van beacon technologie en Audio Content Recognition (ACR), is Beem in staat een gebruiker locatiegebonden content aan te bieden. Maar op welke wijze realiseren we een Mobiele App die foutloos interacteert, met een billboard of met een film in een bioscoop? Of met een Tv-programma dat wordt uitgezonden en iemand thuis bekijkt? Naast een solide software architectuur, vereist dit de juiste hardware en ACR technologie. En hoe zorgen we ervoor dat onze mobiele Beem app ook door andere apps kan worden gebruikt? Samen met het Beem team beantwoorden we deze vragen.

02 - Oplossing

De oplossing bestaat uit een solide cloud toepassing gebruikmakend van een gelaagde architectuur. De AWS bestaat uit een mobiele Software Development Kit (SDK) voor het interpreteren van beacon of geluidssignalen en een Web App die de relevante campagne aan de eindgebruiker toont. 

De mobiele SDK gebruikt Bluetooth om objecten te detecteren die zijn uitgerust met Bluetooth-zenders, zoals foto’s in kunsttentoonstellingen of reclameborden. Het is ook in staat om gebruik te maken van Audio Content Recognition (ACR) om audiotracks van tv-, bioscoop- of radiocommercials te detecteren. Het is geïntegreerd op de back-end met technologie die door partners wordt geleverd. 

De Web App maakt gebruik van Vue.js om snel nieuwe functies voor de eindgebruiker toe te voegen. 

03 - Impact

Beem is verbonden met meer dan 250 interactieve reclameborden. Beschikbaar in verschillende musea en bioscopen en is beschikbaar voor meer dan 2 miljoen gebruikers. Een recente campagne die op 172 billboard-posters werd gepresenteerd, creëerde 3.413 interacties en resulteerde in een conversie van 10% in leads.

Ontvang de juiste signalen

Interacties in plaats van advertenties. Bereik je doelgroep.

Zoals in veel projecten startten we met een concept- en ontwerpfase. Deze rondden we in 10 weken af. Deze fase combineerden we met een PoC. Dit om de je juiste technologie te kiezen (ultrasoon, later gebruik van beacon-technologie). Na de Proof of Concept startte de productie van het eindproduct. Het geheel kende een doorlooptijd van 6 maanden.

Innovatieve manier om de interactie met uw publiek te vergroten.

Beem verbindt de digitale wereld met de echte wereld en zorgt ervoor dat content rechtstreeks op de smartphone van een gebruiker wordt afgeleverd. Hierdoor kunnen adverteerders op basis van hun locatie op maat gemaakte en innovatieve ervaringen maken met hun publiek en hun ervaring verbeteren.

In combinatie met de beacons kunnen gebruikers op aanbiedingen, coupons, kortingen, afbeeldingen of video’s klikken wanneer ze zich in de buurt van een actieve Beem-locatie bevinden. Beem garandeert directe communicatie met de consument en verbetert elk reclamebord.

"Als we nu eens alleen waardevolle informatie kunnen delen... En je aanbiedingen op maat ontvangt omdat je op het juiste moment op de goede plek bent.."

Neem contact op

Meer over proximity en beacon technologie

Marc bloemendaal