Beste in-store shop experience. Hoe bereik je dat?

Wanneer je naar de winkel komt, verwacht je een uitstekende service. Samen met een bekende retailer hebben we een succesvol experiment uitgevoerd om de positieve ervaring in de winkel te stimuleren. 

01 - Vraag

Klanten komen steeds minder naar de winkel. Maar als ze er zijn verwachten ze uitstekende en snelle service. Hoe passen we nieuwe technieken toe om optimale service aan te bieden?

02 - Oplossing

Samen met onze klant hebben we een pilot-omgeving geïnstalleerd, waarin we twee essentiële onderdelen van het klanttraject aanpakken: het optimaliseren van de wachttijd en het leveren van een service op maat. De geïnstalleerde beacon technologie in combinatie met de app biedt de mogelijkheid om klanten automatisch in de wachtrij te zetten en gemakkelijk te benaderen. Door de specifieke route (trackdata in de winkel bewegingen) te combineren met productgegevens (op basis van Near Field Communication (NFC) en scanning) en CRM-gegevens kan de servicemedewerker de klant perfect helpen.

03 - Impact

Een succesvolle Proof of Concept in een gesimuleerde Shop van zowel software als hardware componenten. Alles werd binnen 8 weken uitgevoerd voor het PoC, wat het uitgangspunt is voor de realisatie van de complete oplossing.

Van idee tot gesimuleerde shopomgeving.

Door bedrijfskennis en technologische kennis te combineren, werd de testopstelling snel bedacht. We ontwikkelden het concept in de vorm van een visiedocument en testten de opstelling met beacons en een werkende prototype app op ons eigen kantoor. Op deze manier konden we, ondanks de beperkingen van Covid-19, de succesvolle pilot uitvoeren. Een video en de gedocumenteerde testresultaten vormden de basis voor de goedkeuring om door te gaan naar de realisatiefase.

Meer over deze case

Okke van't Verlaat