Beheer eenvoudig al je provider data en instellingen vanuit één app.

Verbeter de gebruikerservaring van het klantenportaal. De nieuw ontwikkelde hybride My Swisscom-app combineert nieuwe ontwerpen en reeds bestaande infrastructuur van het Swisscom-klantencentrum. Dit gaf ontwikkelaars de uitdaging om beiden te combineren tot een mooi geheel.

01 - Vraag

Verbeter de klantportaal ervaring door een frisse en moderne app te ontwikkelen, waarmee Swisscom-klanten informatie over hun Swisscom-massamarkt producten en contracten via alle kanalen kunnen krijgen, bestellen, wijzigen, configureren en beëindigen. De app moet een moeiteloze, maar veilige authenticatie-ervaring combineren met toegang tot de volledige bestaande klantencentrum-infrastructuur van Swisscom.

02 - Oplossing

Een hybride app, die een native navigatiestructuur voor Android en iOS combineert om een ​​snelle en pittige ervaring te bieden met een flexibele webview. De Angular-componenten zijn hierbij ontwikkeld door verschillende teams om opnieuw te worden gebruikt in verschillende omgevingen: van desktopwebsites tot interne systemen, zoals callcenters en de Swisscom-winkels. Danzij een modulaire architectuur kan de app zich snel aanpassen aan toekomstige ontwikkelingen.

03 - Impact

Klanten reageerden zeer positief op de nieuwe My Swisscom App. We kregen een eervolle vermelding als Nr 1 in de Service App in de iOS Store. Een analyse laat zien, dat de nieuwe app het aantal crashes met ongeveer 80% heeft verminderd in vergelijking met de vorige app. Ook hebben we een succes geboekt op het gebied van toegankelijkheid.

Verbeter de gebruikerservaring van het klantenportaal. Integreer oude technologie in nieuwe apps.

Een nieuwe en verbeterde oplossing voor klanten om hun klantgegevens en instellingen vanaf hun telefoon te beheren.

De My Swisscom App is een belangrijk kanaal voor Swisscom-klanten om de laatste informatie over hun Swisscom-producten en -contracten te vinden, hun instellingen en voorkeuren te beheren en te configureren, nieuwe producten te bestellen of informatie over Swisscom te zoeken en te ontvangen.

“What if we can share valuable information about products based on your profile and own settings... What if you can receive discounts just because you are there right now...”