PoC van een shop Experience remotely? Het kan op kantoor

In de periode dat reizen naar onze klant verboden was, voor het begin van de intelligente lock down, hebben we met onze klant overlegd op welke manier we de geplande PoC in de winkel toch kunnen uitvoeren. Uiteindelijk was de oplossing relatief eenvoudig: als wij niet naar de winkel kunnen, komt de winkel naar ons kantoor. En jawel zo creëerden we onze eigen Shop op kantoor in Rotterdam!

Deze Proof of Concept was in samenwerking met onze klant gemaakt om twee essentiële onderdelen van de klantreis te verbeteren. Namelijk de wachttijd optimaliseren en service op maat te leveren. De geïnstalleerde beacon-technologie in combinatie met een mobile app biedt de mogelijkheid om klanten automatisch in de wachtrij te plaatsen en gemakkelijk te benaderen.

Om deze Proof of Concept in ons kantoor te testen, hebben we de stellingen en looppaden met tape op de grond uitgetekend en de bluetooth-beacons binnen deze lijnen geplaatst. Daarna vroegen we meerdere collega’s om de klant-app te downloaden en door de ‘winkel’ te lopen zoals ze normaal als klant zouden doen. Door deze ‘winkel’ in ons kantoor te maken en de collega’s rond te laten lopen, konden we klanten simuleren die door een winkel liepen en konden we testen hoe deze klanten worden opgepikt door de bluetooth-beacons en weergegeven op de client-app. Met deze simulatie konden we testen of de beacons correct werkten en of beide apps probleemloos werkten en deden wat ze moesten doen.